Peuteropvang De Vrije School

Bereken je nettobijdrage

Peutergroep de Kleine Zeeridder is geopend op maandagochtend, dinsdagochtend, donderdagochtend en vrijdagochtend. Een ochtend dagdeel is van 08.45 tot 11.45 uur.

De volgende waarden zijn kenmerkend

  • Open
  • Eigen (-tijds, -zinnig, -wijs)
  • Hoofd, hart, handen
  • Denken, willen, voelen
  • Samen

Naast het hebben van professionele en vaste leidsters op de groepen, is het ook belangrijk dat zij lief en ervaren zijn.
Wij werken zoveel mogelijk met vaste medewerkers op de groepen. Zowel ouders als kinderen hebben hiermee een bekend gezicht en een vast aanspreekpunt.

Door de korte lijnen met de teamleden van basisschool de Zeeridder   gaat belangrijke informatie niet verloren. Zo kan in overleg met de ouders een warme overdracht plaatsvinden wanneer kinderen van de peuteropvang naar de basisschool over gaan. De leerkracht heeft hierdoor direct een goed beeld van het ontwikkelingsniveau van kinderen bij de start op de basisschool, waardoor zij hierop direct in kunnen spelen.

Locatie Vrije School:  Leren met hoofd, hart en handen

In het vieren van jaarfeesten wordt een respectvolle verbinding van kinderen met de natuur en het jaarverloop erkend, gevoed en ontwikkeld. Wij vieren deze samen met  basisschool de Zeeridder.

Gezondheid heeft te maken met de mate waarin we in balans zijn en in harmonie met onze omgeving leven. Het respectvol leven in en met de natuur ondersteunt een gezonde ontwikkeling van kinderen en wordt bewust nagestreefd. We leven met de seizoenen door bijvoorbeeld onder verschillende weersomstandigheden naar buiten te gaan en door binnen op de seizoenstafel zichtbaar te maken wat zich in de natuur afspeelt. We maken dankbaar gebruik van alle spelmaterialen die de natuur ons biedt en verwonderen ons buiten over alles wat groeit en bloeit.

De creatieve vermogens die elk kind in aanleg heeft, komen tot ontwikkeling in een omgeving die de fantasie aanspreekt. Bijvoorbeeld in het vrije spel, speelgoed dat niet gedetailleerd en ‘af’ is maar tot de verbeelding spreekt, werken met natuurlijke materialen van hoge kwaliteit, kunstzinnig vormgegeven materialen en creatieve activiteiten als tekenen, schilderen en boetseren. Dit biedt het kind ruimte voor originaliteit en beweeglijkheid.

Dagritme

Wij werken bij Mamaloe met een vaste dagindeling: niet in de zin dat alle dagen op elkaar lijken, maar wel dat de ‘grote lijnen’ vaststaan. Voor de kinderen betekent dit dat er duidelijke gewoonten zijn, vaste herkenningspunten.

Lees meer

Activiteiten

We maken dankbaar gebruik van alle spelmaterialen die de natuur ons biedt en verwonderen ons buiten over alles wat groeit en bloeit. Alles wat stamt uit de levende (organische) wereld kan het kind goed ‘verteren’ en leren kennen omdat het zelf tot die wereld behoort.

Lees meer

Buitenspelen

We leven met de seizoenen door bijvoorbeeld onder verschillende weersomstandigheden naar buiten te gaan en door binnen op de seizoenstafel zichtbaar te maken wat zich in de natuur afspeelt.

Lees meer

Verbinding en vertrouwen

Kinderen in de antroposofische kinderopvang krijgen vertrouwen mee in zichzelf omdat hun eigenheid gerespecteerd wordt.

Lees meer

Slide We hebben nog enkele plekken beschikbaar RONDLEIDING AANVRAGEN DIRECT INSCHRIJVEN

Locatiehoofd

Mijn naam is Nicole en ik ben sinds 2017 werkzaam bij Mamaloe. Sinds mei 2018 ben ik locatiehoofd van de locatie Krabbenkooi. Naast mijn taken die ik als locatiehoofd uitvoer sta ik ook nog een aantal ochtenden als PM-er op peutergroep de Kreukeltjes. Voorlopig zal ik ook het aanspreekpunt voor locatie Vrije School zijn.

Als locatiehoofd ben ik verantwoordelijk voor het bewaken van ons pedagogisch beleidsplan en de uitvoering hiervan. Tevens biedt ik handvatten aan de pedagogisch medewerkers stuur hen aan en begeleidt ze om het optimale uit hunzelf en de kinderen te halen. Daarnaast ben ik beschikbaar voor de ouders op locatie.

Voor vragen of opmerkingen kunt mij bereiken via het contactformulier of het telefoonnummer van de locatie tel. 0164 – 72 69 06

Nadat ik mijn PABO diploma had behaald, ben ik werkzaam geweest in het basisonderwijs. Van 2009 tot 2017 heb ik in een andere sector gewerkt. Hierna heb ik mijn hart weer gevolgd en ben ik weer met kinderen gaan werken. Gaandeweg heb ik me gespecialiseerd in de VVE methode piramide, gebaren met baby’s en peuters en werken met de handpop. Ook heb ik de assessorentraining tbh van stagebegeleiding afgerond en een cursus leiderschap gevolgd.

Nicole
Nicole
Bekijk de pedagogisch medewerkers